GRUPPER

För att TRÄNA SOM GÄST på något utav våra gruppträningspass kontaktar du receptionen via knappen nedan
Pris 100 kr betalas med kort i receptionen

Du som valt ett allkort av något slag har du tillång till inloggning och bokning av våra gruppträningar som du ser i schemat ovan.
Vi rekomenderar dig att komma uppvärmd till alla gruppträningar för att minimera skador.

*Du byter till rena inneskor före träning
*Träningen sker på ditt ansvar och gymmet ansvarar inte för värdesaker eller kvarglömda prylar.

Våra Gruppträningspass

Pump & Step

Ett blandat helkroppspass där vi tränar i takt till musik.
Pump-delen tonar våra muskler med hjälp av låga vikter och många receptioner, medan vi i Step tränar kondition genom enkla stegkombinationer på step-bräda.

FredagsFys (på svarta mattan i Gymmet)
Stationsbaserat tungt intervallpass.
Kondition- och styrkeövningar varvas i intervaller för en allsidig träning för hela kroppen.
Arbete med egen kroppsvikt eller lätta vikter gör att träningen anpassas till egen förmåga.

MLR
Mage, Lår & Rumpa får sig en omgång i detta styrkebaserade pass.  
Vi använder kroppen som redskap tillsammans med vikter samt gummiband och alltid en härlig gemenskap där vi peppar varandra.  
 
YogiFlex
Ett yoga-inspirerat pass där du arbetar helt utefter din dagliga form och utan prestationskrav. Andas och lyssna på din kropp.
Rörlighet och stabilitet i ett lugnt tempo.

Yin Yoga
Vi jobbar med att stärka vår bindväv, leder och ligament genom att stanna länge i varje position. 
Effekten upplevs medicinsk och ger en smidigare kropp och ökat energiflöde. 
För bästa effekt bör du INTE ha tränat innan du kommer till passet. Dina muskler ska vara kalla då det inte är de som arbetar i yinyogan.

Fitness Fight
Högintensiv kampsportsinspirerad träning för alla åldrar.
Vi kombinerar teknikträning med kondition, styrka och mycket mjölksyra för alla muskler. Vi använder Boxhandskar,
Slag- och Sparkmitsar.
Önskar du ta med egna handskar så går det utmärkt och linda gärna handleder om du lätt får ont.

DT "Dagens Träning"
Helkropps mixpass med blandade redskap och varierande intervaller och upplägg. Passar många eftersom du självbestämmer i vilket tempo du ska jobba i och likaså bestämmer du vilka vikter du använder och övningarna är skalbar. 
(Liknar pass som Tabatan/Fredagsfys & Styrke HIIT)

Tabata
Intervalltråning i Tabata-intervaller (20 sek arbete, 10 sek vila) Övningarna varierar från pass till pass och vi arbetar både med egna kroppen och redskap. Vid genomgång av övningarna visas alternativ för modifieringar. Här ges du möjlighet att utmana dig själva, oavsett vilken träningsnivå du tillhör.
 
Spinning (Våning 2)
Spinning är en gruppträning där man cyklar med steglöst motstånd. 
I takt till musiken tar vi oss igenom backar, raksträckor, motvind och spurtar fram till mållinjen. Under passet varierar vi mellan olika stående och sittande positioner på cykeln. 
Träningen passar de allra flesta, eftersom du själv bestämmer ansträngningsnivå, baserad på din dagsform. 

Cirkelträning Medel (dagpass)
Helkroppsträning där vi använder gummiband, lättare vikter ihop med kondition för hela kroppen. Övningarna anpassas i svårighetsgrad så att de passar just dig. Ett av våra lite lugnare och lättare pass.

GYM cirkel (dagpass)
Vi använder mestadels maskiner i gymmet tillsammans med fria vikter, kondition och egen kroppsvikt. På detta pass är det enkelt för dig att anpassa styrkan till din kropp.

Jumping Fitness
En träning som man gör på specialutvecklade studsmattor.
Du använder din benstyrka för att trycka neråt, i stället för att hoppa uppåt.
Det funkar alltså inte på samma sätt som på vanliga studsmattor som man har i trädgården.

Bike & Core (våning 2)
Ett träningspass på cykel som varvas med bålträning.
Du behöver inte vara van vid spinning och kan cykla i din egen takt för att hålla pulsen på behaglig nivå alt. på en högre nivå.

Cardio Puls (våning 2)
Konditionsintervaller på olika cardiomaskiner. Du tvingas inte till löpning eller cykling om något gör ont eller hindrar dig i rörelser. Det finna alltid alternativ och varierande hastigheter. Löpanden fungerar tex. fint att promenera på om löpning ej är möjlig.

CrossNature
CrossNature® är en träning där vi förflyttar oss i naturen, stannar på olika platser och utnyttjar det som finns för att träna både styrka och kondition. När vi tränar i grupp använder vi även varandra som motvikter i olika par- och gruppövningar. (dock ej nu under rådande pandemi).
Vi håller dessa träningspass på olika platser i fin natur och inte på Xcamp gymmet, möteslats och ytterligare beskrivningar hittar du i bokningsschemat. Du klär dig efter vädret och har gärna en liten ryggsäck med sittunderlägg och vattenflaska. För att deltaga behöver du kunna jogga lätt ungefär 2 km och träningsformen kan med fördel rekomenderas till alla åldrar mellan 8-100, så varför inte umgås på detta vis? För icke kunder, finns platser att köpa på gymbussen.se