GYMMET

För att TRÄNA SOM GÄST på något utav våra gruppträningspass på Xcamp i Asmundtorp kontaktar du receptionen via knappen nedan
Pris 100 kr betalas med kort i receptionen vid ankomst

10-Kort

Pris:
920 kr
Inkl. 6% Moms
Antal:
Gäller endast gruppträning och behöver hämtas upp i receptionen alt lägg till frakt för att få 10-kort och tagg hem i brevlådan.
Du behöver lägga till tagg i din order.
Betalning görs till bankgiro.
 

Du som valt ett allkort av något slag har du tillång till inloggning och bokning av våra gruppträningar som du ser i schemat ovan.
Vi rekomenderar dig att komma uppvärmd till alla gruppträningar för att minimera skador.

*Du byter till rena inneskor före träning
*Träningen sker på ditt ansvar och gymmet ansvarar inte för värdesaker eller kvarglömda prylar.

Våra Gruppträningspass

FredagsFys (på svarta mattan i Gymmet)
Stationsbaserat tungt intervallpass.
Kondition- och styrkeövningar varvas i intervaller för en allsidig träning för hela kroppen.
Arbete med egen kroppsvikt eller lätta vikter gör att träningen anpassas till egen förmåga.

Yin Yoga
Vi jobbar med att stärka vår bindväv, leder och ligament genom att stanna länge i varje position. 
Effekten upplevs medicinsk och ger en smidigare kropp och ökat energiflöde. 
För bästa effekt bör du INTE ha tränat innan du kommer till passet. Dina muskler ska vara kalla då det inte är de som arbetar i yinyogan.

Yoga Flow
En dynamisk yogaklass där både precision, flöden och lugnare partier får plats. Vi knyter samman andetag och rörelser för att utveckla rörlighet och stabilitet, samt uppnå balans i kropp och själ.
Klassen är anpassad så att alla, oavsätt yoga-vana skall kunna delta.
Global Yoga är en modern yogaform anpassad till 2000-talets människa. I Global Yoga blandar vi det bästa av traditioner från öst och väst. Fysiska utmaningar varvas med mentala intentioner och allt integreras till vår egen stil där du välkomnas hem till dig själv.

Global Yoga Rest

Yoga Nidra betyder Yogisk sömn och är en teknik som som utvecklades på 1960-talet, men som har sina rötter flera tusen år tillbaka i tiden. Yoga Nidra - Yogisk sömn - är en djup avslappning där du guidas genom olika stadier av medvetenhet. Tillståndet mellan vakenhet och sömn kallas alfa-tillstånd eller hypnagogiska tillstånd och är ett tillstånd där kroppen når en djup avslappning medan sinnet är vaket och fokuserat. Du kan inte att göra Yoga Nidra fel! Under Yoga Nidra behöver du bara inta en bekväm liggande position. Filtar, kuddar och bolster hjälper dig att hitta din favoritposition. Kan du inte ligga ner går det även att utföra Nidra sittande med stöd. Under en Yoga Nidra klass behöver du bara följa lärarens röst som kommer att guida dig genom allt. Ibland känner du dig fullständig vaken under hela avslappningen, ibland kommer man bara ihåg vissa delar av och det är helt ok. Du kan somna, vilket också är helt naturligt, men du kommer fortfarande att ta emot alla förmåner eftersom att ditt undermedvetna kommer att ta in allt det du behöver. Regelbundet utövande av Yoga Nidra ger effekter som; Minskad stress Förbättrad sömn Ökad koncentration och fokus Släpper mentala och fysiska spänningar Om du har svårt att koncentrera dig de första gångerna, ge inte upp! Precis som med allt annat ger övning färdighet och med tiden lär du dig slappna av och glida djupare in i den yogiska sömnen.

Fitness Fight
Högintensiv kampsportsinspirerad träning för alla åldrar.
Vi kombinerar teknikträning med kondition, styrka och mycket mjölksyra för alla muskler. Vi använder Boxhandskar,
Slag- och Sparkmitsar.
Önskar du ta med egna handskar så går det utmärkt och linda gärna handleder om du lätt får ont.

Tabata
Intervalltråning i Tabata-intervaller (20 sek arbete, 10 sek vila) Övningarna varierar från pass till pass och vi arbetar både med egna kroppen och redskap. Vid genomgång av övningarna visas alternativ för modifieringar. Här ges du möjlighet att utmana dig själva, oavsett vilken träningsnivå du tillhör.
 
Spinning (Våning 2)
Spinning är en gruppträning där man cyklar med steglöst motstånd. 
I takt till musiken tar vi oss igenom backar, raksträckor, motvind och spurtar fram till mållinjen. Under passet varierar vi mellan olika stående och sittande positioner på cykeln. 
Träningen passar de allra flesta, eftersom du själv bestämmer ansträngningsnivå, baserad på din dagsform. 

Lunch Fys (dagpass)
Helkroppsträning med en mix av styrka och kondition för hela kroppen. Övningarna anpassas i svårighetsgrad så att de passar just dig. 40min.

GYM cirkel (dagpass)
Vi använder mestadels maskiner i gymmet tillsammans med fria vikter, kondition och egen kroppsvikt. På detta pass är det enkelt för dig att anpassa styrkan till din kropp.

Jumping Fitness
En träning som man gör på specialutvecklade studsmattor.
Du använder din benstyrka för att trycka neråt, i stället för att hoppa uppåt.
Det funkar alltså inte på samma sätt som på vanliga studsmattor som man har i trädgården.

Hiit (våning 2)
Löpning, Rodd och styrka varvas i kortare intervaller.
Högintensivt pass med lite vila.