Kom alltid uppvärmd till gruppträningen

Utbud:

Boxercise
Kampsportsinspirerat konditionspass där man jobbar i par. Slag på mitsar blandas med enkla kickar och styrkeövningar. Konditionskrävande och mentalt stimulerande pass.
 
FredagsFys

Stationsbaserat intervallpass.
Kondition- och styrkeövningar varvas i intervaller för en allsidig träning för hela kroppen.
Arbete med egen kroppsvikt eller lätta vikter gör att träningen passar såväl gammal som ung.
 
MAMMAträning
Ett intervallbaserat styrkepass för hela kroppen,
speciellt anpassat för dig som är nybliven mamma.
Fokus på bålstabilitet och balans, även kondition & styrka för hela kroppen. Passar ALLA då träningen kan anpassas efter nivå och egen förutsättning.
Bebisar är självklart välkomna att följa med mamma
in i gruppsalen. Rekommenderat är att du har gjort efterkontroll hos barnmorska eller läkare.

MLR
Mage, Lår & Rumpa får sig en omgång i detta styrkebaserade pass.  
Vi använder kroppen som redskap tillsammans med vikter samt gummiband och alltid en härlig gemenskap där vi peppar varandra.  
 
Yoga inspiration
Genom att bli medveten om din kropp och ditt rörelsemönster strävar du efter att få en stark och flexibel kropp. Med hjälp av andningen arbetar du emot ett inre lugn och skarpt sinne som hjälper dig både på yogamattan i rörelserna samtidigt som i det dagliga livet.
Ta gärna med egen yogamatta,
det finns endast några till utlåning.
 
Vuxen + (senior) cirkelträning
Genomkörare för kroppen med variation av stationer i kondition, balans och styrka i ett tempo som du själv väljer. Övningar & rörelser som inte fungerar för dig byts ut till något som passar bättre.
 
TUFF UNG
(endast för familjeabonnemang eller medlemsavgift per barn)
Finns i grupperna med rekomenderad ålder: 6-8år & 9-12år.
Åldersbaserad barn & ungdomsträning där vi tränar det som hör lämpligast till för åldern men tar även hänsyn till utvecklingsfasen.
6-8 år har störst fokus på rörelseglädje och lek medan 9-12 år har störst fokus på styrka, här förekommer även hinder och problemlösning.
Varierande helkroppsträning i alla TUFF UNG grupper
 
ZUMBA
Detta är ett dansinspirerat träningspass där det inte går att vara still till musikens rytm. Hela kroppen tränas och dansens glädje flödar.
 
STEP
Ett koordintionspass på stepbräda i glatt tempo.
Passar dig som vill träna kondition och uthållighet på ett svängigt vis. Balans och bålstabilitet kan sättas på prov.
 
Skivstångs Mix
Helkroppspass med skivstång (pumpvariant) där uthållighet är i fokus och du bestämmer vikt själv. Träningen utförs i cirkelvariant så att instruktör lättare kan korrigera och vara behjälplig.
 
TABATA
Träning på tid, där varje övning upprepas 8 gånger. Du väljer själv ditt tempo, men varför inte skynda sig när det bara gäller arbete i ca 20 sekunder :)
Vid genomgång av övningar kan svårighetsgrader tillämpas.
 
KB & Pump
Ett mixat pass där vi använder både kettlebells och skivstång (pumpvariant). Ett pass med hög puls och uthållande styrka.
Styrka för hela kroppen.
 
Konditionsintervall
Träffpunkt: Våning 2 !
Intervallträning på konditionsmaskinerna på våning 2.
Enligt klockan byter man maskin och upprepar.
Ett riktigt fartfyllt pass där det är du som bestämmer vad din maxkapacitet ligger på just för dagen.
Kom väl påfylld med vätska & var redo för flås.

SPINNING
Spinning är en gruppträning där man cyklar med steglöst motstånd. 
I takt till musiken tar vi oss igenom backar, raksträckor, motvind och spurtar fram till mållinjen. Under passet varierar vi mellan olika stående och sittande positioner på cykeln. 
Träningen passar de allra flesta, eftersom du själv bestämmer ansträngningsnivå, baserad på din dagsform. 

CIRKELTRÄNING
Cirkelträning -hitta ditt eget tempo du kan hålla i längre intervaller. Här tränas helkropp. Fokus på kontroll genom rörelsen 

Sidan skapad av Solnäs Administration