Kom alltid uppvärmd till gruppträningen

Utbud:

Fight Fitness
Högintensivt pass där målet är att bli starkare få högre uthållighet och bättre kondition. Med hjälp av kampsportstekniker och styrkeövningar.
 
FredagsFys

Stationsbaserat intervallpass.
Kondition- och styrkeövningar varvas i intervaller för en allsidig träning för hela kroppen.
Arbete med egen kroppsvikt eller lätta vikter gör att träningen passar såväl gammal som ung.

MLR
Mage, Lår & Rumpa får sig en omgång i detta styrkebaserade pass.  
Vi använder kroppen som redskap tillsammans med vikter samt gummiband och alltid en härlig gemenskap där vi peppar varandra.  
 
YogiFlex
Ett yoga inspirerat pass där du gör helt utefter din dagliga form och utan prestationer. Andas och lyssna på din kropp. Stretch och mobilitet i ett lugnt tempo.
 
Vuxen + (senior) cirkelträning
Genomkörare för kroppen med variation av stationer i kondition, balans och styrka i ett tempo som du själv väljer. Övningar & rörelser som inte fungerar för dig byts ut till något som passar bättre. Ålder 60+

Tabata
Träning på tid, där varje övning upprepas 8 gånger. Du väljer själv ditt tempo, men varför inte skynda sig när det bara gäller arbete i ca 20 sekunder :)
Vid genomgång av övningar kan svårighetsgrader tillämpas.

Skivstångs Mix
Helkroppspass med skivstång (pumpvariant) där uthållighet är i fokus och du bestämmer vikt själv. Träningen utförs i cirkelvariant så att instruktör lättare kan korrigera och vara behjälplig.
 
Kettlebell
Vi arbetar med kettlebells för helkropp. Tungt pass med mycket flås och greppstyrka samtidigt.

Spinning
Spinning är en gruppträning där man cyklar med steglöst motstånd. 
I takt till musiken tar vi oss igenom backar, raksträckor, motvind och spurtar fram till mållinjen. Under passet varierar vi mellan olika stående och sittande positioner på cykeln. 
Träningen passar de allra flesta, eftersom du själv bestämmer ansträngningsnivå, baserad på din dagsform. 

Jumping Fitness
En träning som man gör på specialutvecklade studsmattor. Du använder din benstyrka för att trycka neråt, i stället för att hoppa uppåt. Det funkar alltså inte på samma sätt som på vanliga studsmattor som folk har i trädgården. 

Tuff ung 6-8 år
Åldersbaserad rörelseglädje för barn i ålder 6-9 år.
Här övas motorik & lek i rörelse. Störst fokus är ett positivt synsätt till rörelse och träningen är helt utan prestationskrav. Förälder får lov att deltaga om barnet önskar.

Ung fys 9-12 år
Åldersbaserad fysträning med varierande helkroppsträning med stort fokus på acceptans och förståelse till vad & hur respektive kropp behöver tränas
Rekommenderad ålder för detta passet är 9-12år. Viktigt att barnen förstår skaderisken och vikten av koncentration.

Sidan skapad av Solnäs Administration